Hajápolási rutin 1×1

Ebben a cikkben olyan hajápolási tippekről olvashatsz, amelyek sokszor maguktól értetődőek, mégis hajlamosak vagyunk megfeledkezni róluk.

 

Hajmosás

Fontos, hogy olyan sampont válassz, amiben a lehető legkevesebb az allergén. Legtöbbször az a személyes tapasztalat, hogy ha egy sampon beválik, akkor nem érdemes váltani, „Járt utat járatlanért el ne hagyj”- alapon. Megeshet, hogy „megszokja” a hajad és azt veszed észre, hogy már nem tisztít annyira, nem elég selymes, ebben az esetben érdemes váltani, de mindenképpen a hajtípusnak megfelelő samponra.

A hajbalzsamot sokan nem szeretik mert zsírosít, de mégis a legvégére érdemes tenni belőle, hogy kevésbé törjön a hajad kifésüléskor. Ha azonban mindenképp elzárkózol a hajbalzsamtól érdemes valamilyen kifésülő spray-t használnod.

Maga a hajmosás akkor a leghatékonyabb, ha fejjel lefelé, lehajolva csinálod. Könnyebben hozzáférsz a tarkódhoz, a halántékodhoz és amikor leöblíted nem a zsíros vízben öblögeted le, mint amikor kádban mosol hajat, és így a hajbalzsamból is csak oda jut, ahova szánod. Fontos, hogy a samponozás közben a fejbőrödet tisztítsd, ne pedig a hajadat dörzsöld, mivel a fejbőr zsírossága miatt zsírosodik a haj is.
Mikor végzünk a hajmosással fontos, hogy nem kicsavarjuk a vizet, hanem kinyomkodjuk a hajunkból. Ugyanígy a törölközővel nem dörzsöljük, hanem szintén nyomkodjuk.

 

Fésülés

Hogy ritkafogú bontófésűt vagy hajkefét használsz, csak ízlés kérdése, amellett dönts, amelyik számodra jobban bevált. Azonban fontos, hogy szakaszonként alulról felfelé haladva, lassan, finoman húzd át a hajadon a fésűt vagy hajkefét. Hajmosás után pedig mindenképp még vizesen fésüld ki, mert így könnyebben rendeződnek a szálak.

 

Hajvégápolás

A hajvégápoló olajat mindenképp kifésülés után kend fel, mert ha előtte kened, eloszlik az egész hajfelületen, így zsírosabb lesz.

 

Frizura

Ha már hosszabb a hajad, mindig úgy fogd fel, hogy a hajhagymáidnak kényelmes legyen. Ne legyen túl szoros a hajgumi és nem kell, hogy tükörsima legyen a haj a fejed tetején, hidd el, ha lazábban fogod fel, akkor a hajad is sokkal hálásabb lesz. Ha nagyon fáradt a fejbőrőd, és azt érzed „fáj a hajad”, akkor érdemesebb csak a tarkód alján összefogni. De a haj örök kedvence a csat, mert megtartja a haj tömegét, mégsem húzza a szálakat folyamatosan.

 

Hogyan aludj hosszú hajjal?

Sokan úgy fekszenek le, ahogy vannak. De a nap folyamán igenis kócolódik a haj, ha nem is tekergeted, főleg így a téli időszakban, felveszed a pulcsit, leveszed a pulcsit, a sál alatt is súrlódik, a sál fölött is.

Ebből adódóan fésüld ki a hajad, mielőtt lefekszel, ha kényelmetlen már alvás közben, akkor fond be éjszakára. Nagyon fontos, hogy ne gumizd fel, mert akkor töri a gumi az egész éjszaka folyamán, főleg ha nappal is sokat van összefogva.

Már elég sokat olvashattál a külső ápolásról, úgy gondolom ennél is fontosabb a belső ápolás.

 

Táplálkozás

Sokszor odáig jutunk a hajápolásban, hogy külsőleg miként óvjuk. A felületi problémákat kezeljük, ha hullik, gyorsan veszünk egy hajszeszt, odáig már nem jutunk el, mit kéne enni, hogy jó legyen.

A cink nagyon fontos a haj és a köröm egészségéért, ezért minden olyan étel, amelynek magas a cinktartalma jót tesz a hajnak, mivel a cinkhiány hajhulláshoz is vezethet. Mit egyél ebben az esetben? Diót, hüvelyeseket, teljes kiőrlésű gabonát.

A cink mellett legalább ilyen fontos a fehérje, amit a világos húsok és tojás fogyásztásával tudsz legjobban pótolni.

Összességében a haj esetében is érvényes a táplálkozás aranyszabálya, a napi háromszori kiegyensúlyozott étkezés elengedhetetlen, ami azt jelenti, hogy a sovány húsok, hal mellett, kifejezetten fontos a gyümölcsök és zöldségek fogyasztása.

Azonban a rohanó világban már sokszor nem jut energiánk arra sem, hogy valami kiadósat főzzünk, nem hogy még leüljünk összedobni egy gyümölcssalátát. Bár a megfelelő étkezést nem helyettesítheti, segítségünkre lehetnek a vitaminok és étrend-kiegészítők, a témánál maradva különösen a hajvitaminok.

 

Vitaminok

A Merz Spezial Drazsé egy olyan különleges étrend-kiegészítő, hajvitamin, amelyet a Németországban található Merz Bőrgyógyászati Kutatóközpont folyamatosan tesztel és fejleszt. Egy dobozban 60 db drazsé található, naponta kétszer, reggel és este kell bevenni belőle 1 szemet. A benne lévő hatóanyagok nagy része a napi beviteli referencia értéket lefedi. Ez a C-vitaminban, B vitaminokban gazdag étrendkiegészítő a korábban emlegetett cinket is tartalmazza, emellett folsavat, amely elősegíti a cink hatékony felszívódását.

Valószínűleg azt mondod, ez mind szép és jó, de mi van, ha neked egyszerűen nem használ a vitamin? A nagy számok törvénye alapján valószínűleg fog, ugyanis a tapasztalatikról megkérdezett emberek 99%-a ajánlaná ezt a terméket barátainak*.

*Fogyasztói felmérés: 2014 júniusában 1000 nő megkérdezésével végzett fogyasztói felmérés eredménye

 

De még a vitaminoknál is fontosabb a megfelelő folyadék bevitel (lehetőleg víz) illetve az, hogy türelemmel és szeretettel bánj a hajaddal!